perjantai 3. tammikuuta 2014

Uusi vuosi ja täysin uudet kujeet

Oivallista alkanutta vuotta 2014 kaikille!

Minun vuodestani tulee erilainen kuin mihin olen tottunut ja uskoakseni siitä tulee aika mahtava... Jäin nimittäin lomalle siinä joulun alla ja lomani jatkuu vuorotteluvapaana aina kuluvan vuoden loppuun saakka. Ihan olen pyörällä päästäni miettiessäni että minulla on tässä nyt kokonainen VUOSI lomaa!

Tämän vapaan järjestelyt veivät tuossa loppuvuodesta kaiken aikani ja tämä oli se asia josta vihjailin pariin kertaan kun kerroin esim. että elämäntilanteeni muutoksen myötä ei käytössäni ole pian enää tiskikonetta. Käytännössä tämä kaikki tarkoittaa siis sitä, että olen nyt luopumassa Helsingissä sijaitsevasta asunnostani ja muuttamassa vuodeksi Turkuun. En osaa sanoa miten tämä kaikki tulee blogissani näkymään, mutta kirjoittelua aion jatkaa entiseen (tahtoo sanoa entistä tiuhempaan) malliin ja katsotaan millaiseksi blogini tästä muotoutuu.

Kuvitukseksi tähän postaukseen laitan muutaman otoksen orkideastani joka - ihmeiden aika ei ole ohi - päätti alkaa kukkimaan vuoden viime metreillä! Minulla on ollut useita orkideoja elämäni aikana, mutta koskaan ennen en ole onnistunut saamaan uusia kukkia kuihtuneiden tilalle.

Tämä orkidea yllätti, kun marraskuussa se alkoi kasvattaa uusia varsia ja ihmetykseni oli suunnaton kun niihin alkoi ilmestyä nuppuja.




Itsenäisyyspäivänä nuput alkoivat kunnolla aukeilla ja olin aivan ihastuksissani.




Viimeisen kuvan olen ottanut tänään. Kaikki nuput aukesivat joulukuun puolivälin paikkeilla, kaikkiaan yhdeksän kaunista kukkaa. Hitsi mikä viherpeukalo minusta onkaan kehkeytynyt! :)




9 kommenttia:

  1. Mahtava päätös! Onnea upeaan vuoteesi. <3
    Kukkakin tahtoi selkeästi sua onnitella hyvästä valinnasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos image, aika mahtavalta tämä tuntuukin! :) ja juu, mäkin mietin että tahtoi orkidea juhlistaa myös asiaa kukkasin. :)

      Poista
  2. Onneksi olkoon vuoden lomasta! :) Ja mieletön tuo orkidea. Itsekin olen säästänyt kukattoman orkideani ja hoidan sitä edelleen. Katsotaan, kukkiiko se vielä uudelleen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos irina! :) tsemppiä orkideasi kanssa, toivottavasti sekin innostuu vielä kukoistamaan uudelleen!

      Poista
  3. Oi, mikä ajoitus kukkasellasi! Upea kukkaloisto työvuoden päätteeksi, uuden alussa. Hyvää kannatti odottaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih.... tuskin maltan odottaa, mitä kaikkea vielä kasvaa lomasi aikana, kun vapaa alkoi noin kukoistavasti :D

      Poista
    2. hahaa, toivottavasti kasvaa kukkia ja ehkä jotain syötävääkin, koska pankkitilin saldohan ei tällaisen vapaan myötä kauheasti pääse kasvamaan... :D

      Poista
  4. Vau, onnea kivasta irtiotosta :) Toivotaan, että vuodesta tulee ihana!

    VastaaPoista

Ilahdun kovasti kommenteista ja terveisistä! :)