maanantai 6. heinäkuuta 2015

Paras mahdollinen syy

Koko alkuvuoden blogissani on ollut hiljaista, postauksia on ilmestynyt ehkä vaivaiset kolme kuussa tai jopa harvemmin. No, pitkä työmatka toki vei lähes kaiken ajan ja osin voimatkin, mutta loput mehut minusta vei sellainen seikka, että odotan vauvaa.  Minusta tulee äiti!

Alkuraskauden väsymys vaivasi minua todella pahasti, mutta toisaalta tämä tieto masussani kasvavasta uudesta elämästä antoi minulle myös puhtia niin, että talven pimeydessä ja räntäsateessakin jaksoin kahden tunnin työmatkaani ihan hyvillä mielin ajella. Joka tapauksessa esimerkiksi viikonloput menivät melkein järjestään ihan vain voimia kerätessä. Pahoinvoinnista en onneksi kärsinyt lainkaan, joten siinä suhteessa voin olla onnellinen: en tiedä mitä työmatkoistani sitten olisi tullutkaan...

Mutta tässä siis se syy ja syistä varmasti se paras mahdollinen, miksi en ole ehtinyt enkä yksinkertaisesti jaksanut blogiani kauheasti kirjoitella. Melkein olin blogini jo lopettamassakin alkukeväästä, mutta ystäväni S kannusti minua säilyttämään blogini ja arveli, että jossain vaiheessa jaksan varmasti sitä taas paremmin päivittää. Ja taisipa hän olla oikeassa, nyt tuntuu energiaa löytyvän paljon enemmän taas, olenhan ollut pari viikkoa tässä jo kesälomallakin.

Kävin viime viikolla hakemassa äitiyspakkauksen ja sen sisältöä olen ihastuneena hypistellyt... On meillä Suomessa vain upea systeemi, kun tällainen etuus on olemassa! Ja iloisena panin merkille, että vuoden 2015 äitiyspakkauksessa on todella paljon vaatekappaleita, jotka sopivat nimenomaan pojalle, sillä pikkuherraa mekin odotamme syksyllä saapuvaksi.


Muitakin hankintoja olen äitiyspakkauksen lisäksi uutta tulokasta varten jo tehnyt, mutta aika paljon kaikenlaista puuttuukin vielä (ja varmasti on paljon kaikenlaista mitä en etukäteen osaa edes arvata tarvitsevani!) mutta tovi on tässä vielä aikaa onneksi kaikki tarvittava hankkia.

Mielelläni toki otan vinkkejä vastaan, että mitä vähintään olisi hyvä olla jo etukäteen hankittuna valmiiksi. Vauvanvaunut meillä on katsottuna, samoin pinnasänky (tosin ihan alkuun olen aikeissa vuokrata Vaavi-sängyn), turvakaukaloa olen jo katsellut ja vaate- ja joitakin pikkutarvikehankintoja tehnyt, mutta onkohan vielä jotain erityistä ja tärkeää mitä ehdottomasti pitäisi huomata hankkia jo ennen kuin vauva syntyy?

Remonttia tämä elämänmuutos vaatii myös, jotta saamme vauvan sängylle, hoitopöydälle ja tarvikkeille tilaa ja näillä näkymin tulen luopumaan ainakin työpisteestäni kun se tavallaan käännetään olohuoneesta makuuhuoneeseen päin ja siitä tulisi vauvan soppi. Tämä on tässä nyt ainakin suunnitelmissa, katsotaan nyt minkälaiseen toteutukseen lopulta päädymme.

Sekin vähän jännittää, että miten blogini tulee muuttumaan tämän myötä... Sisustamiseen liittyvistä asioista en varmasti tule luopumaan, mutta joukkoon saattaa tulla aika paljon vauva-aiheisia juttuja ja mietteitä, saapa nähdä. Tällaisia uutisia siis minulla tällä kertaa. :)


8 kommenttia:

  1. Oih, sydämelliset onnittelut sulle ja koko perheellesi!!! <3 <3 <3

    Mä oon ollut vähintäänkin yhtä laiska bloggaaja kuin sinäkin, mutta mulla ei ole kyllä näin hyvää syytä sille :D Mä olen ollut ihan vain oikeasti laiska...

    Ihanaa, ihanaa Neela! Sä saat vauvan <3 <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos dara kovasti! <3 oon aivan onnessani! :)

      ja onpa muakin välillä laiskuuskin vaivannut, viime vuoden olin vapaalla enkä mä silti kovin ahkerasti kirjoitellut... mutta tarkoitus kai onkin että tän pitää olla kivaa ja kirjoittaa voi kun tuntuu siltä. :)

      Poista

Ilahdun kovasti kommenteista ja terveisistä! :)